-
استارتاپ ویکند
-
یکی از روشهایی که در دهه اخیر در دنیا نقش موثری را در تقویت روحیه کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوریهای روز ایفا کرده و در کشور ما هم در زمینههای مختلف و شهرهای مختلف انجام شد، برگزاری رویدادهای کارآفرینی میباشد. منظور از رویدادهای کارآفرینی فقط برگزاری یک همایش یا یک کارگاه آموزشی نیست، بلکه از مجموعه فعالیتها برای ایجاد یک زیست بوم با هدف مشخص و در زمان تعیین شده میباشد. یکی از این رویدادها، برگزاری استارتاپ ویکندها بوده که شامل یک برنامه 54 ساعته در آخر هفته است. این رویداد با ایجاد فضای رقابتی، آموزشی امکان شناسایی تیمها و افراد مستعد به این حوزه را فراهم میکند و به گونهای طراحی شده تا افراد در قالب کار تیمی بتوانند توانمندی خود را افزایش داده، با فرصتهای موجود در این حوزه آشنا شوند و با فعالان این عرصه ارتباط برقرار کنند. به علاوه بتوانند با یادگیری مهارتهای کسب وکار، مشتریان خود را بهتر بشناسند و درک بهتری از بازار و استراتژی ورود به آن به دست آورند.
-
این رویدادها با هدف شناسایی، توانمندسازی و تجاریسازی ایدهها برگزار میگردد و از مهمترین اهداف آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1- تقویت زیست بوم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد مشتاق به راهاندازی کسب و کار
2- اجرایی کردن ایده ها مطابق با اصول علمی کسب و کار
3- شناسایی و جذب علاقه مندان به حوزه کارآفرینی و توانمندسازی آنها از طریق آموزش مهارتهای کسب و کار
4- تشویق به راهاندازی کسب و کارهای نوپا و ایجاد شرکتهای دانش بنیان
5- ایجاد گفتمان مشترک و بستر مناسب جهت همکاری و تعامل بین کارآفرینان و افراد علاقهمند
-
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی، تجربی با رویکرد بینالمللی است که در ۳ روز متوالی برگزار میگردد. در این برنامه شرکتکنندگان پرانگیزهای شامل برنامهنویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتآپ، بازاریابهای حرفهای و طراحان گرافیک، دانشجویان گرد هم میآیند تا در طی 54 ساعت ایدههایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایدهای را اجرا کند.
این رویداد با ایجاد فضای رقابتی، آموزشی امکان شناسایی تیمها و افراد مستعد به این حوزه را فراهم میکند و به گونهای طراحی شده تا افراد در قالب کار تیمی بتوانند توانمندی خود را افزایش داده، با فرصتهای موجود در این حوزه آشنا شوند و با فعالان این عرصه ارتباط برقرار کنند. به علاوه بتوانند با یادگیری مهارتهای کسب و کار، مشتریان خود را بهتر بشناسند و درک بهتری از بازار و استراتژی ورود به آن به دست آورند.
-
|